e-shops: Πρακτικά, αξιόπιστα και… εξειδικευμένα


Τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι μια ευκολία που έχει προκύψει τα τελευταία χρόνια στη ζωή μας, αφού χάρη σε αυτά μπορούμε να κάνουμε τα ψώνια μας σε περίπτωση που δεν έχουμε χρόνο για μετακινήσεις, δεν μπορούμε να απομακρυνθούμε από την οικία μας για κάποιον λόγο ή ξέρουμε εκ των προτέρων τι ακριβώς θέλουμε να αγοράσουμε, χωρίς να χρειάζεται να δούμε από κοντά το προϊόν ή να κάνουμε πρόβα. Αυτό συμβαίνει ειδικά στις εταιρείες, όπου τα αναλώσιμα ή οι πρώτες ύλες είναι ήδη γνωστά και δεν χρειάζεται η άμεση επαφή πωλητή-αγοραστή.

Αν ρωτούσαμε τους καταναλωτές ποια είναι τα βασικά προτερήματα των ηλεκτρονικών καταστημάτων, εξαιτίας των οποίων προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους μέσω αυτών, θα παίρναμε σίγουρα την απάντηση ότι παραδίδουν ταχύτατα τα προϊόντα, αφού είτε διαθέτουν δικό τους δίκτυο είτε χρησιμοποιούν κάποια εταιρεία ταχυμεταφορών. Και είναι αλήθεια ότι τα καλά και καταξιωμένα ηλεκτρονικά καταστήματα διαθέτουν αυτό το χαρακτηριστικό σε μεγάλο βαθμό.

Ένα άλλο βασικό προτέρημα είναι ότι πλέον έχει φανεί ποια ηλεκτρονικά καταστήματα αξίζει να βρίσκονται στην αγορά και ποια όχι, έχει γίνει δηλαδή ένα αρχικό ξεκαθάρισμα. Τα e-shops που βλέπει κανείς σήμερα στον υπολογιστή του είναι πλήρως αξιόπιστα και εγνωσμένης αξίας, αφού έχουν πια κάποια χρόνια πίσω τους στην πώληση προϊόντων και υπηρεσιών. Και, αντίθετα απ’ ό,τι πιστεύει κανείς, το Διαδίκτυο δεν είναι ένας χαοτικός χώρος, αλλά ένας χώρος που υπόκειται σε κανόνες και οι λίγοι «έξυπνοι» που δείχνουν αντιεπαγγελματική συμπεριφορά σύντομα εξαφανίζονται από τον χώρο ή αντιμετωπίζουν ποινικές συνέπειες.

Ίσως όμως πρέπει να προσθέσουμε και άλλο ένα θετικό χαρακτηριστικό, που δεν είναι πάντα ορατό με την πρώτη ματιά. Πρόκειται βέβαια για το στοιχείο της εξειδίκευσης. Ανατρέχοντας κάποιος στο Ίντερνετ για e-shop / ηλεκτρονικά καταστήματα, θα διαπιστώσει ότι τα περισσότερα δεν είναι… παντοπωλεία, αλλά έχουν σαφή προσανατολισμό όσον αφορά τα εμπορεύματά τους και συγκεκριμένη στόχευση όσον αφορά τους πελάτες τους.

Θα δει, λοιπόν, κανείς ηλεκτρονικά καταστήματα που εμπορεύονται αποκλειστικά παπούτσια, e-shops που πουλάνε μόνο αρώματα, άλλα που εξειδικεύονται στην πώληση ειδών κουζίνας κ.ο.κ. Το ίδιο συμβαίνει και με τα ηλεκτρονικά καταστήματα που παρέχουν υπηρεσίες, από νομική κάλυψη και ιδιαίτερα μαθήματα μέχρι και υπηρεσίες καλλωπισμού ή μασάζ. Έτσι, δεν υπάρχει τόσο έντονος ανταγωνισμός, αλλά μάλλον αλληλοσυμπλήρωση αυτών των καταστημάτων, ώστε τελικά να φτάνει στον πελάτη μια πολύχρωμη παλέτα από διάφορα προϊόντα και υπηρεσίες, μεταξύ των οποίων μπορεί να διαλέξει ό,τι του ταιριάζει.

Από εκεί και πέρα, το κύριο μέλημα του κάθε εμπόρου ή του διαχειριστή της σελίδας, που μπορεί να είναι το ίδιο πρόσωπο, είναι η προώθηση website και του αντικειμένου του σε όσο το δυνατόν περισσότερους χρήστες του Διαδικτύου, στοχεύοντας όμως ειδικά εκείνους που κατά πάσα πιθανότητα θα ενδιαφέρονται περισσότερο, βάσει του προφίλ που έχουν στο Ίντερνετ και ειδικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Τα social media όντως έχουν βοηθήσει πολύ τους επιτηδευματίες του ηλεκτρονικού εμπορίου, αφού όχι μόνο τους προσφέρουν έναν αποδοτικό δίαυλο προβολής και διαφήμισης, αλλά και κατευθύνουν τις προωθητικές τους ενέργειες στο κατάλληλο κοινό, συμμετέχοντας κατά κάποιον τρόπο κι εκείνα στη διαδικασία της εξειδίκευσης. Χάρη σε αυτές τις μεθόδους το ηλεκτρονικό εμπόριο ανθεί και πιθανότατα θα συνεχίζει να παρουσιάζει αυξητική τάση στις προτιμήσεις των καταναλωτών, τόσο των νέων όσο και των μεγαλύτερων.

Για περισσότερες πληροφορίες https://www.aboutnet.gr