Η Γιαννιώτικη εταιρεία που κράτησε ασφαλές το Μουντιάλ του Κατάρ

Από τις 20 Νοεμβρίου έως τις 18 Δεκεμβρίου 2022, 3,4 εκατ. άνθρωποι από όλο τον κόσμο, κατά μέσο όρο 53.125 θεατές ανά παιχνίδι, παρακολούθησαν ζωντανά στα γήπεδα του Κατάρ το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου.

Την ασφάλεια των εκατομμυρίων φιλάθλων, των χιλιάδων εργαζομένων, αλλά και των ποδοσφαιρικών σταρ με κασέ δισεκατομμυρίων ευρώ εγγυήθηκε μια εταιρεία από τα Γιάννενα, η Terracom, με το made in Greece λογισμικό της για τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, QR-Patrol.

Η ελληνική εταιρεία υψηλής τεχνολογίας δεν είναι η πρώτη φορά που «σήκωσε» το βάρος της ασφάλειας μιας κορυφαίας παγκόσμιας διοργάνωσης. Βάζει καθημερινά τη σφραγίδα της στην εξ αποστάσεως διαχείριση ανθρώπινης δραστηριότητας στο αεροδρόμιο Heathrow στο Λονδίνο, στο γερμανικό Χρηματιστήριο, στο υπουργείο Πολιτισμού του Hong Kong, στην Pfizer και την General Dynamics στις ΗΠΑ, στον διεθνή ηγέτη πυρηνικής ενέργειας Framatome, στην Emirates και στα Dubai Duty Free στο Dubai, στην Ahli United Bank of Kuwait, στα ξενοδοχεία Hilton.

Η Terracom, που δημιούργησαν το 1999 ο Δημήτρης Ζαχαράκης και ο Στέλιος Γκούσκος, μετρά σήμερα περισσότερους από 1.000 πελάτες σε 90 χώρες ανά τον πλανήτη. Μάλιστα, η πυξίδα της εταιρείας παραμένει έντονα εξωστρεφής, με την εταιρεία να βρίσκεται στα πρώτα στάδια αναζήτησης επενδυτών για έναν νέο γύρο χρηματοδότησης ύψους 7 εκατ. ευρώ, με σκοπό την επιτάχυνση της διείσδυσης στη διεθνή αγορά.

Ένας εκ των ιδρυτών της Terracom,Στέλιος Γκούσκος
Ένας εκ των ιδρυτών της Terracom, ο Στέλιος Γκούσκος

State of the art τεχνολογία

Για τη state of the art εταιρεία τεχνολογίας από τα Γιάννενα, το Μουντιάλ ήταν ένα ακόμη έργο-ορόσημο στο portfolio της και μια αφετηρία για ακόμη μεγαλύτερη εξωστρέφεια. «Αποδείξαμε με το έργο του Μουντιάλ πως τα μεγάλα γεγονότα χρειάζονται όλο και περισσότερη τεχνολογία, τεχνολογία και λύσεις που η Terracom ήδη παρέχει. Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε τις επαφές που δημιουργήσαμε σε αυτό το έργο με ανθρώπους, αλλά και διεθνείς οργανισμούς, καθώς και την πολύ μεγάλη και εξειδικευμένη εμπειρία που αποκτήσαμε, ώστε να χρησιμοποιηθούν τα συστήματά μας σε μεγάλες αθλητικές και όχι μόνο διοργανώσεις τα επόμενα χρόνια», εξηγεί, μιλώντας στο powergame.gr, o διευθύνων σύμβουλος εξωστρεφούς Terracom, Δημήτρης Ζαχαράκης.

Δημήτρης Ζαχαράκης, Terracom
Δημήτρης Ζαχαράκης,  διευθύνων σύμβουλοςTerracom

«Άλλωστε, για τα διεθνή και πιο υποσχόμενα προϊόντα, το “Quick Response Patrol” και “My Lone Workers”, η εξάρτηση από την ελληνική αγορά είναι πολύ μικρή, καθώς μόλις το 2% των πελατών της εταιρείας προέρχονται από την Ελλάδα, ακριβώς επειδή ο προσανατολισμός μας ήταν από την αρχή η διεθνής αγορά». Ωστόσο, όπως σημειώνει ο κ. Ζαχαράκης, αυτήν τη στιγμή βρίσκονται στο τραπέζι μερικές ενδιαφέρουσες συζητήσεις και για έργα στην Ελλάδα.

Ψήφος εμπιστοσύνης των επενδυτών

Η επιχειρηματική υπερκινητικότητα της Terracom αποτυπώνεται ευκρινώς και στα μεγέθη της εταιρείας, η οποία το 2022 πέτυχε αύξηση εσόδων κατά 30% συγκριτικά με το 2021, με τον πήχη να μπαίνει στα 3,5 εκατ. ευρώ. Η επίδοση αυτή συνδέεται με την άνοδο κατά 100% των εξωστρεφών προϊόντων της επιχείρησης, τα οποία πλέον αποτελούν το 50% των εσόδων της.

«Το πενταετές πλάνο ανάπτυξης της Terracom προβλέπει 400% αύξηση της συγκεκριμένης κατηγορίας, καθώς στοχεύουμε να επεκταθούμε σε νέες αγορές, να κερδίσουμε μεγαλύτερους πελάτες και σημαντικότερα έργα παγκόσμια», προσθέτει ο διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής εταιρείας υψηλής τεχνολογίας.

Η κινητικότητα της Terracom έχει λάβει διεθνή επενδυτική επιβράβευση, με την εταιρεία να μπαίνει στα ραντάρ των επενδυτών, οι οποίοι της έχουν δώσει την ψήφο εμπιστοσύνης τους. Το 2016 πέτυχε χρηματοδότηση 2 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του Horizon 2020 SME Instrument. Τρία χρόνια αργότερα, η Brookstreet Equity Partners, fund με έδρα το Λονδίνο, επένδυσε στην εταιρεία, αποκτώντας το 30% των μετοχών της. Λίγο κάτω από το 60% των μετοχών ανήκει στους founders και το υπόλοιπο σε μικρότερους μετόχους, αλλά και σε εργαζόμενους στην Terracom.

Διπλασιασμός προσωπικού

Και επειδή πάντα πίσω από ένα success story βρίσκονται οι άνθρωποι, η Terracom βρίσκεται αυτήν την περίοδο σε φάση ενδυνάμωσης του ανθρώπινου δυναμικού, που σήμερα μετρά 65 άτομα.

«Βάσει της ανάπτυξης της εταιρείας, υπολογίζουμε ότι την επόμενη τριετία θα έχουμε τουλάχιστον διπλάσιο προσωπικό, κυρίως στον τομέα ανάπτυξης των προϊόντων και της προώθησής τους», αναφέρει ο κ. Ζαχαράκης, σημειώνοντας ότι η Terracom βρίσκεται προ των πυλών για τη μετακόμισή της σε νέο κτίριο, μια και οι σημερινές εγκαταστάσεις δεν επαρκούν.

Μάλιστα, η Terracom δεν καινοτομεί μόνο στον επιχειρηματικό στίβο, αλλά και στον εργασιακό, αφού το καλοκαίρι του 2022 εφάρμοσε πιλοτικά τετραήμερο εργασίας, 32 εργάσιμες ώρες την εβδομάδα δηλαδή. «Θέλαμε οι άνθρωποί μας να απολαμβάνουν περισσότερο τη ζωή τους. Φέραμε τη “Δευτέρα πιο κοντά στην Παρασκευή” και ταυτόχρονα να εργάζονται πιο παραγωγικά, δημιουργικά και καινοτόμα», σχολιάζει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Η κρίση ως ευκαιρία

Πόσο εύκολο είναι, όμως, να φτάσει μια ελληνική εταιρεία από τα Γιάννενα να ασφαλίσει με λογισμικό made in Greece ένα κορυφαίο παγκόσμιο γεγονός, όπως το Μουντιάλ του Κατάρ; «Δεν είναι εύκολο, αλλά δεν είναι και ακατόρθωτο. Χρειάζεται ένα καλό και ποιοτικό προϊόν, μια καλή στρατηγική πωλήσεων και marketing και πολλή, πάρα πολλή συνέπεια. Σε εμάς βοήθησε πολύ και το αδιέξοδο που δημιουργήθηκε την εποχή της ελληνικής κρίσης. Λόγω αυτής της συγκυρίας, στραφήκαμε στο εξωτερικό κι έτσι ξεκίνησε η διεθνής μας προσπάθεια», μας εξηγεί ο κ. Ζαχαράκης.

Και προσθέτει: «Το ότι βρισκόμαστε στα Γιάννενα και όχι, για παράδειγμα, στην Αθήνα ίσως να μας βοηθάει στο να σκεφτόμαστε διαφορετικά. Λιγότερες ευκαιρίες, μικρότερη επαφή με την ελληνική κεντρική σκηνή τεχνολογίας, άρα περισσότερη εξωστρέφεια».

Καινοτομία made in Greece

Η Terracom ιδρύθηκε στα Ιωάννινα στα τέλη του 1999, με σκοπό την παροχή τεχνολογικών λύσεων σε εταιρείες και οργανισμούς της περιοχής, αλλά και της υπόλοιπης Ελλάδας. Στη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης στην Ελλάδα, η εταιρεία βρήκε διέξοδο στη διεθνή αγορά, ξεκινώντας το εξωστρεφές της ταξίδι.

Το 2016 δημιούργησε το QR-Patrol, η βασική του γλώσσα ήταν τα αγγλικά, τα ελληνικά προστέθηκαν πολύ αργότερα. Το QRP είναι ένα σύστημα που βασίζεται στο SAAS (Software As A Service), μοντέλο με σκοπό τη διαχείριση των ανθρώπων που εργάζονται κυρίως εκτός των χώρων της εταιρείας, ένα πολύ διαδεδομένο μοντέλο, μια και υπολογίζεται πως το ακολουθούν το 25% των εργαζόμενων παγκόσμια.

Αυτοί οι εργαζόμενοι με τη χρήση των εφαρμογών της Terracom για έξυπνα κινητά τηλέφωνα λαμβάνουν «εντολές εργασίας», τις εκτελούν, συλλέγουν στοιχεία και περιστατικά σχετικά με την αποστολή τους, που περιέχουν πλούσιο περιεχόμενο, όπως κείμενο, φωτογραφίες και video, και αυτά αποστέλλονται στα κεντρικά για περαιτέρω επεξεργασία για διαχείριση.

Ελληνικό χρώμα στο Μουντιάλ

Το λογισμικό διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού QR-Patrol της Terracom αξιοποιήθηκε σε περισσότερες από 100 τοποθεσίες στη διάρκεια του Μουντιάλ στο Κατάρ, συμπεριλαμβανομένου του εθνικού σταδίου Λουσάιλ, όπου διεξήχθη ο τελικός. Το σύστημα διαχειρίστηκε 150.000 συμβάντα σε σημεία ενδιαφέροντος, ενώ χρησιμοποιήθηκε από 1.100 ανθρώπους.

Συνολικά, αναφέρθηκαν 1.300 λιγότερο ή περισσότερο σοβαρά περιστατικά. Για να διασφαλιστεί η επιτυχία του όλου εγχειρήματος εργάστηκαν 19 μηχανικοί της εταιρείας, εκ των οποίων αρκετοί επισκέφτηκαν την Ντόχα για να χαρτογραφήσουν τα σημεία και να εκπαιδεύσουν τις τοπικές Αρχές.

Από τον έλεγχο της πρόσβασης στους χώρους διεξαγωγής των αγώνων μέχρι την προστασία των χιλιάδων φιλάθλων, οι προκλήσεις ήταν πολλές, καθώς έπρεπε να ληφθούν ταυτόχρονα υπόψη πολλές διαφορετικές παράμετροι. Η πετυχημένη εφαρμογή του κορυφαίου ελληνικού τεχνολογικού προϊόντος στο Μουντιάλ ανοίγει τον δρόμο για την πλήρη ενσωμάτωσή του σε αντίστοιχου μεγέθους παγκόσμιες εκδηλώσεις.

Πηγή: powergame.gr