Τι προσέχουμε στο αυτοκίνητο τις μέρες με πολύ κρύο


Τις ημέρες με κρύο καιρό, πιθανότατα το κυριότερο πράγμα που πρέπει να ελέγξουμε στο όχημά μας είναι το αντιψυκτικό.

Εκτός από τη διασφάλιση του πάγου, το υγρό αυτό έχει και άλλες σημαντικές ιδιότητες που πρέπει να γνωρίζουμε.

Λειτουργία του αντιψυκτικού:

Κάθε φορά που το νερό παγώνει, τα μόρια του H2O εκλύουν θερμότητα και γίνονται λιγότερο δυναμικά. Τα σωματίδια σταματούν να κινούνται ανεμπόδιστα και βυθίζονται σε μια ισχυρή ανάπτυξη. Οι ερευνητές αναφέρουν αυτή τη διάταξη ως πλέγμα πολύτιμων λίθων.

Παρ’ όλα αυτά, όταν το αντιψυκτικό προστίθεται στο νερό, εμποδίζει τα σωματίδια H2O να σχηματίσουν κρυσταλλικά πλέγματα. Με αυτόν τον τρόπο, το αντιψυκτικό εμποδίζει το νερό να παγώσει μέχρι η θερμοκρασία να πέσει πολύ κάτω από τους 0°C. Το πάγωμα αναβάλλεται από την αντίσταση μεταξύ των δύο υγρών. Αυτό προλαμβάνει τη βλάβη του κινητήρα.Πώς να ελέγξετε το ψυκτικό υγρό:

Το ψυκτικό υγρό πρέπει να ελέγχεται σε τακτά χρονικά διαστήματα και όχι μόνο κατά τη διάρκεια της πιο κρύας εποχής του έτους. Είναι σπουδαίο να ρίχνετε μια ματιά στη στάθμη μία φορά το μήνα και στο αντιψυκτικό δύο φορές το χρόνο. Η δοκιμή εκτελείται με τον κινητήρα απενεργοποιημένο και εντελώς κρύο.

Έλεγχος στάθμης:

Στο εσωτερικό του χώρου του κινητήρα υπάρχει η δεξαμενή ανάπτυξης ψυκτικού υγρού, η οποία έχει 2 ευθυγραμμίσεις, MIN και MAX. Η στάθμη πρέπει να βρίσκεται συνεχώς μεταξύ αυτών των θέσεων. Σε περίπτωση που είναι χαμηλότερη από τη βάση, το υγρό χρειάζεται σίγουρα συμπλήρωμα. Το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό: Ποτέ δεν ανοίγουμε το κύκλωμα ψύξης όταν ο κινητήρας (και συνεπώς το υγρό) είναι ζεστό, καθώς υπάρχει μεγάλο ρίσκο γνήσιας κατανάλωσης στα χέρια και το πρόσωπο!

Προβλήματα ψυκτικού υγρού, τα αίτια και τα σημάδια τους

 

  • Ρύπανση. Τα φθαρμένα σωματίδια της αντλίας νερού, τα σωματίδια από τυχόν κατεστραμμένα στεγανωτικά, καθώς και η σκουριά, ρυπαίνουν σε μεγάλο βαθμό
  • βαθμός ψυκτικού υγρού. Ειδικότερα, οι διεργασίες οξείδωσης είναι ταχύτερες όταν στο σύστημα χρησιμοποιούνται ασύμβατα μέρη: για παράδειγμα χαλκός και αλουμίνιο. Το πρόβλημα γίνεται αντιληπτό από τη θολερότητα του ψυκτικού υγρού και από τη διαφοροποίηση του χρώματός του σε καφέ.
  • Αλλαγή ιξώδους. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αν κοιτάξετε μέσα στο δοχείο
  • διαστολή, μπορεί να παρατηρήσετε αύξηση της πυκνότητας του υγρού ή πήξη του. Τις περισσότερες φορές, αυτό οφείλεται στην ανάμειξη προϊόντων που δεν είναι συμβατά μεταξύ τους.
  • Χαμηλό ιξώδες. Κατά κανόνα, οφείλεται σε ακατάλληλη αραίωση ενός συμπυκνωμένου ψυκτικού μέσου με νερό. Για παράδειγμα, αν προσθέσετε στο σύστημα 30% ψυκτικό μέσο και 70% νερό, το μείγμα θα παγώσει στους -15°C και το σύστημα ψύξης θα σταματήσει να λειτουργεί. Θα υποψιαστείτε το πρόβλημα, επειδή η θερμοκρασία του κινητήρα αυξάνεται όταν παίρνει μπροστά, ενώ είναι κρύος.

Αντιψυκτική προστασία:

Ή η δοκιμή της διαβεβαίωσης που παρέχει το αντιψυκτικό πρέπει να είναι δυνατή με τη βοήθεια μιας συσκευής που τοποθετείται στο υγρό και δείχνει την ψυχρή θερμοκρασία του. Σε περίπτωση που είναι πάνω από -20 βαθμούς, θέλουμε να προσθέσουμε περισσότερο αντιψυκτικό.

Πόσο συχνά πρέπει να αντικαθίσταται το ψυκτικό υγρό;

Πολλοί κατασκευαστές προτείνουν την αντικατάσταση του ψυκτικού υγρού κάθε 50.000 χιλιόμετρα, ενώ άλλοι αναφέρουν σημαντικά μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Ένας άγνωστος κίνδυνος είναι ότι μετά από κάποιο χρονικό διάστημα δημιουργούνται φυσαλίδες στο υγρό. Σε περίπτωση που σπάσουν, μπορεί να βλάψουν τα μεταλλικά διαχωριστικά του ψυγείου και την πλαστική φτερωτή του σιφονιού νερού.

6 συμβουλές για τη χρήση και την αντικατάστασή του:

Απαιτείται τακτικός έλεγχος για να διαπιστώσετε αν το δοχείο διαστολής είναι αρκετά γεμάτο και να το ξαναγεμίζετε όταν χρειάζεται. Η ανεπαρκής ποσότητα υγρού ενέχει τον κίνδυνο βρασμού και υπερθέρμανσης του κινητήρα.

Σφίγγετε τα μπουλόνια της κυλινδροκεφαλής κάθε τόσο, περίπου κάθε 4.000 έως 5.000 χιλιόμετρα. Επίσης, φροντίστε να αντικαταστήσετε τη φλάντζα της κυλινδροκεφαλής στο πρώτο σημάδι βλάβης ή μετά από οποιαδήποτε επισκευή που απαιτεί την αφαίρεση της κυλινδροκεφαλής. Διαφορετικά, λόγω της ακατάλληλης

σφράγισης του σημείου σύνδεσης μεταξύ του μπλοκ κινητήρα και της κυλινδροκεφαλής μπορεί να προκληθεί η είσοδος αερίων στο σύστημα ψύξης, με αποτέλεσμα να καταστραφούν ενδεχομένως τα εξαρτήματά του και να περιοριστούν οι ιδιότητες του υγρού λειτουργίας.

Ποτέ μην αναμιγνύετε υγρά διαφορετικού χρώματος. Διαφέρουν ως προς τα συστατικά τους και ενδέχεται να περιέχουν συστατικά που δεν είναι συμβατά μεταξύ τους, γεγονός που συνεπάγεται αλλαγή των λειτουργικών ιδιοτήτων του προϊόντος και καταστροφή των σφραγίδων.

Όταν αλλάζετε το υγρό, συνιστάται να ξεπλένετε το σύστημα ψύξης, διαφορετικά η συσσωρευμένη βρωμιά θα παραμείνει στο εσωτερικό του

Να είστε προσεκτικοί όταν χρησιμοποιείτε πρόσθετα. Για παράδειγμα, ένα πρόσθετο για την επισκευή διαρροής σε ψύκτη νερού είναι απλώς ένα προσωρινό μέτρο σε περίπτωση που πρέπει να σταματήσετε αμέσως μια διαρροή.

Πηγή πληροφοριών:
https://www.autodoc.gr/exartimata-aftokiniton/ntipsyktiko-12305

https://www.nmcarservice.gr/post/τα-πάντα-για-το-αντιψυκτικό-του-κινητήρα