Η Google ξεκινά εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τις τουριστικές επιχειρήσεις των Ιωαννίνων και της Ηπείρου

Μία ακόμη δυναμική δράση για την υποστήριξη και την επιμόρφωση επιχειρήσεων του τουριστικού και όχι μόνο τομέα με σκοπό την βιώσιμη και ψηφιακή ανάπτυξη υλοποιεί η Google.

Ως αφετηρία μάλιστα του επόμενου κύκλου του εκπαιδευτικού προγράμματος “Grow Greece with Google”, επέλεξε τα Ιωάννινα και την Ήπειρο, όπως ανακοινώθηκε και επίσημα σε ειδική ημερίδα που έγινε στην ισόγεια αίθουσα του δημαρχείου.

Σκοπός του νέου κύκλου εκπαίδευσης είναι η επιτάχυνση του βιώσιμου μετασχηματισμού των επιχειρήσεων.

Από το πρόγραμμα αυτό, που ανακοινώθηκε από τη Google τον Απρίλιο του 2022 και διεξάγεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού, έχουν ήδη ωφεληθεί πάνω από έξι χιλιάδες επιχειρήσεις σε διάφορα σημεία της Ελλάδας. 

Στο πλαίσιο του προγράμματος “Grow Greece with Google”, θα επαναληφθεί η δωρεάν παροχή συμβουλευτικών και εκπαιδευτικών σεμιναρίων γύρω από ψηφιακές και βιώσιμες δεξιότητες, κυρίως σε τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις, επιχειρήσεις λιανεμπορίου και εστίαση- χωρίς να αποκλείεται η συμμετοχή οποιασδήποτε άλλης επιχείρησης. Μέσα από ομαδικά σεμινάρια και ατομική συμβουλευτική, οι σημερινοί και οι υποψήφιοι επαγγελματίες του κλάδου θα έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν τις ψηφιακές δεξιότητές τους και να καταρτιστούν σε εργαλεία ψηφιακής αξιοποίησης. Παράλληλα, σε συνεργασία με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Αειφόρου Τουρισμού (GSTC), θα μάθουν τις βέλτιστες πρακτικές προκειμένου να επιτύχουν την δημιουργία ενός πλάνου μετάβασης σε μία βιώσιμη επιχειρηματικότητα, με δράσεις που εστιάζουν από την επικοινωνία της βιωσιμότητας μέχρι και την πιστοποίηση της.

«Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι που ανακοινώνουμε την επέκταση του προγράμματος “Grow Greece with Google” στα Ιωάννινα, θέλοντας έτσι να δείξουμε πως ο εκσυγχρονισμός του ελληνικού τουριστικού προϊόντος προς την κατεύθυνση της βιωσιμότητας και των σύγχρονων υπηρεσιών είναι υπόθεση όλης της χώρας. Από το 2016, η Google έχει αναλάβει τη δέσμευση να ενισχύσει ουσιαστικά τον ελληνικό τουρισμό – όχι μόνο επειδή πρόκειται για έναν κλάδο με τεράστιες προοπτικές, αλλά και επειδή οι υπηρεσίες που προσφέρει η Google σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό επαγγελματιών και επιχειρήσεων, έχουν πολλαπλασιαστική αξία για την ανάπτυξή του» τόνισε σε δηλώσεις που έκανε η κ. Μαρία Φουντά, διευθύντρια Μάρκετινγκ Νοτιοανατολικής Ευρώπης της Google.

Ο Δήμαρχος Ιωαννίνων Δημήτρης Παπαγεωργίου υπογράμμισε ότι ο Δήμος έχει προγραμματίσει σειρά έργων και δράσεων για την ψηφιακή αναβάθμιση και τον ψηφιακό του μετασχηματισμό, σημαντικό μέρος των οποίων θα υλοποιηθεί ως το τέλος του τρέχοντος έτους.

«Το σχέδιο που υλοποιεί ο Δήμος, εγκεκριμένο από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, φτάνει έως το 2030 και θα αποτελέσει οδηγό για τα επόμενα χρόνια, ώστε να δημιουργηθούν οι συνθήκες μετατροπής της πόλης μας σε πραγματικά έξυπνη-ψηφιακή πόλη. Περιλαμβάνει δράσεις που θα βοηθήσουν τόσο στην βελτίωση της καθημερινότητας του δημότη όσο και στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί μέσα από την ένταξη της πόλης μας στις 100 πόλεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης που συμμετάσχουν στην αποστολή για «100 κλιματικά ουδέτερες και έξυπνες πόλεις έως το 2030»ανέφερε ο Δήμαρχος και εξήρε τη συνεργασία με την Google για το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα υλοποιηθεί.

Ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών και Ψηφιακής Πολιτικής Φώτης Βάββας τόνισε ότι «η δράση που ξεκινά από την Google και απευθύνεται στις επιχειρήσεις του Δήμου και της ευρύτερης περιοχής αποτελεί μία στρατηγική επιλογή στο πλαίσιο των δράσεων που υλοποιηθεί ο δήμος για τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Η δράση θα περιλαμβάνει εκπαίδευση σε νέα ψηφιακά εργαλεία και συμβουλευτική ώστε οι επιχειρήσεις, ειδικά αυτές του τουριστικού τομέα να αποκτήσουν στρατηγικά πλεονεκτήματα και να καταστούν πιο ανταγωνιστικές».

Ο κ. Βάββας υπογράμμισε ακόμη ότι ο Δήμος έχει σχεδιάσει στη νέα προγραμματική περίοδο δράσεις για την ψηφιοποίηση συγκεκριμένων κλάδων επιχειρηματικότητας ενώ θα συμβάλλει στην ψηφιακή εκπαίδευση επιχειρήσεων ώστε στο νέο περιβάλλον να αποκτήσουν συγκριτικά πλεονεκτήματα.

Στην ημερίδα συμμετείχαν εκπρόσωποι τοπικών φορέων και επιχειρηματικών κλάδων της περιοχής. 

Πώς θα συμμετέχετε: Η εκπαίδευση θα πραγματοποιηθεί μέσα από σεμινάρια και εξατομικευμένες συναντήσεις που παρέχουν ειδικοί εισηγητές της Google. Πρόκειται για τους online advisors οι οποίοι έχουν λάβει ειδική, εκτενή εκπαίδευση από τη Google πάνω σε διαδικτυακά εργαλεία για τον τουρισμό και το λιανικό εμπόριο. Το επόμενο διάστημα, δύο online advisors θα πραγματοποιούν δωρεάν εξατομικευμένες συναντήσεις στην ευρύτερη περιοχή των Ιωαννίνων. Για να παρακολουθήσετε τα διαδικτυακά σεμινάρια της Google επισκεφθείτε το g.co/greektourism/epirus  ενώ όποια τοπική επιχείρηση επιθυμεί μπορεί να ζητήσει μία συνάντηση για εξατομικευμένη συμβουλευτική στον σύνδεσμο:

https://learndigital.withgoogle.com/digitalworkshop-el/events.