Τα ηλεκτρονικά καταστήματα κερδίζουν σταθερά έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών


Μέχρι πριν από μερικά χρόνια, όσοι είχαν ήδη ανακαλύψει τα e-shops και πραγματοποιούσαν μέσω αυτών τις συναλλαγές τους θεωρούνταν πρωτοπόροι, προχωρημένοι ή ακόμη και… εκκεντρικοί. Η συνέχεια, όμως, απέδειξε ότι όντως οι ηλεκτρονικές αγορές είχαν σοβαρό λόγο ύπαρξης και πως η νέα τάση ήρθε για να μείνει, αφού εξυπηρετούσε πραγματικές ανάγκες, διευκόλυνε τη ζωή των καταναλωτών, ενώ την ίδια στιγμή έριχνε και το κόστος των προϊόντων.

Η δυνατότητα που δίνει το Ίντερνετ στους χρήστες του να κάνουν σχεδόν τα πάντα… εκ του μακρόθεν βρήκε εφαρμογή και στον χώρο του εμπορίου, αφού μέσα από την εξέλιξη της τεχνολογίας στην κατασκευή των e-shops οι πελάτες βρίσκουν με λίγες κινήσεις αυτό που επιθυμούν, στις τιμές που επιθυμούν και με άμεση παράδοση στον χώρο τους. Η σύγκριση των τιμών μάλιστα που μπορούν να κάνουν, είτε οι ίδιοι είτε μέσω ειδικών ιστοσελίδων που συγκρίνουν τιμές, είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα του ηλεκτρονικού εμπορίου, αφού γλιτώνει τους ενδιαφερόμενους από πολύ… ποδαρόδρομο μεταξύ των φυσικών καταστημάτων.

Στην προσπάθεια, εξάλλου, των εταιρειών να φτάσουν κοντά στον πελάτη και να του προτείνουν προϊόντα και υπηρεσίες που πιθανώς θα τον ενδιαφέρουν, έχουν αναπτύξει ειδικά λογισμικά τεχνητής νοημοσύνης, αλλά και μεθόδους βελτιστοποίησης της εμφάνισης των ιστοσελίδων στις αναζητήσεις των χρηστών στις σχετικές μηχανές, όπως η Google. Εννοούμε φυσικά τις υπηρεσίες SEO (search engine optimization), που είναι απαραίτητο κομμάτι του μάρκετινγκ κάθε επιχείρησης που δραστηριοποιείται ψηφιακά.

Βασικά στοιχεία που πρέπει να διαθέτει μια σύγχρονη ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι η μοντέρνα και χρηστική κατασκευή, έτσι ώστε η δομή της να επιτρέπει την εύκολη πλοήγηση του χρήστη στις επί μέρους σελίδες και υπερσυνδέσεις της, η διαρκής επικαιροποίησή της, έτσι ώστε ο πελάτης να ξέρει ανά πάσα στιγμή ποια προϊόντα είναι διαθέσιμα και σε ποια τιμή θα τα βρει, οι διευκολύνσεις και οι προσφορές, ειδικά στους σταθερούς και φερέγγυους πελάτες, καθώς και η υιοθέτηση κάποιων βασικών αρχών που πρέπει να διέπουν το σύγχρονο επιχειρείν, όπως είναι ο σεβασμός στο περιβάλλον, η στήριξη σε μειονεκτούσες κοινωνικές ομάδες, η ανακύκλωση και η χρήση, στον βαθμό που είναι δυνατόν, ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Εξάλλου, το ψηφιακό εμπόριο από τη φύση του αποφορτίζει τη δαπάνη χρημάτων και χρόνου (περιορισμένες μετακινήσεις του προσωπικού, διαδικτυακές διαφημίσεις αντί για έντυπο διαφημιστικό υλικό κ.ο.κ.).

Όσον αφορά αυτόν τον τελευταίο τομέα της διαφήμισης, τα e-shops χρησιμοποιούν και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που είναι πολύ δημοφιλή, και με αυτόν τον τρόπο αποκτούν περισσότερους δυνητικούς πελάτες, εξειδικεύοντας ταυτόχρονα τα προϊόντα τους βάσει των προτιμήσεων της πελατείας τους. Δεδομένου ότι κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης απευθύνεται, λίγο ή πολύ, σε διαφορετικές κοινωνικές ομάδες βάσει ηλικίας, ενδιαφερόντων ή επαγγελματικής ενασχόλησης, οι επιχειρήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου ακολουθούν τα αντίστοιχα social media.

Είτε λοιπόν πρόκειται για τη γνώση μας για το σύνολο των προϊόντων και των υπηρεσιών που είναι διαθέσιμα είτε για τη διαδικασία της αγοράς τους μέσω Διαδικτύου, η άνοδος της τεχνολογίας κατάφερε να λύσει τα χέρια του σύγχρονου ανθρώπου ως καταναλωτή, τόσο σε θέματα κόστους όσο και σε ζητήματα χρόνου. Και τα, δοκιμασμένα πια, ηλεκτρονικά καταστήματα είναι σίγουρα η «αιχμή του δόρατος» σε αυτήν τη νέα εποχή όπου ο ψηφιακός κόσμος έρχεται να συνυπάρξει με τον πραγματικό.

Δείτε περισσότες πληροσφορίες:  NetPlanet – Εξειδικευμένη εταιρία Κατασκευής Ιστοσελίδων